Met unieke extra service kunnen klanten hun auto snel en eenvoudig digitaal inchecken tijdens hun bezoek aan de werkplaats. Samen met haar dealerbedrijven werkt Emil Frey Nederland al enige tijd aan het digitaliseren van het Aftersales proces. Deze meest recente innovatie binnen dit proces, de Express check-in zuil , is afgelopen week bij onze Terwolde Renault dealer in Assen geplaatst.
De huidige en toekomstige ontwikkelingen in de Automotive branche maken het noodzakelijk om Aftersales processen efficiënter in te richten en klanten de beste en meest innovatieve service te bieden. Hierbij staat volledige transparantie en digitalisering richting onze klanten centraal, waarbij de waarde van het persoonlijk klantcontact voorop staat.
Naast thema’s als schaalvergroting en efficiëntere (interne) processen zijn de ontwikkelingen er vooral op gericht om meer klantvoordelen te bieden. Verhoogde efficiëntie en verbetering van de klantbeleving staan hierbij voorop. Dit wordt bereikt door de toepassing van innovatieve systemen. Een aantal recente voorbeelden van projecten die onderdeel uitmaken van het digitale Aftersales proces:
- Realtime afspraken planner – maakt het voor de klant mogelijk om direct en volledig online een afspraak in te plannen.
- Service Forecast – klanten worden proactief geïnformeerd over de service behoefte van hun auto, op basis van ‘slimme’ data.
- Vehicle Health check systeem – dit is het basissysteem waarmee onze service medewerkers de conditie van iedere auto digitaal vastleggen en het volledige proces volgens de digitale werkorder is ingericht.
- Digitaal check-in check-out proces – stelt klanten in staat de dag voor de afspraak in te checken en staat tijdens het bezoek digitaal in contact met de werkplaats. De klant controleert de werkzaamheden zelf, voegt wensen toe en krijgt vooraf inzicht in de kosten en accordeert online eventuele extra werkzaamheden. Na het bezoek ontvangt de klant een online reparatieoverzicht van zijn auto.
En daar wordt onze nieuwste innovatie nu aan toegevoegd, de Express check-in zuil. Met deze digitale check-in kunnen klanten bij de receptie inchecken op de zuil. Door de snellere sleutelafgifte worden wachttijden bij de servicebalie vermindert in het geval van een drukke ochtend/middag.
Na verificatie van de klant met kenteken of e-mailadres, kan de klant via een geheime code de sleutel in één van de kluisjes achter laten. De monteur krijgt bericht dat de sleutel is ontvangen en kan middels een QR-code de sleutel ophalen uit het kluisje en starten met de werkzaamheden. De Express check-in zuil biedt ook nieuwe toekomstige mogelijkheden voor het ophalen en brengen buiten openingstijden en op meerdere locaties buiten onze werkplaatsen.
De komende periode gaan we gebruiken om in nauwe samenwerking met onze partners in dit project, Claire Automotive en RAP Media, te werken aan de doorontwikkeling van de zuil. Naast het toevoegen van nieuwe features, wordt de gebruikersinterface geoptimaliseerd op basis van feedback van de eerste klanten.
We kijken uit naar de ervaringen van de receptie en onze klanten met deze nieuwe innovatie.
Het doel is om begin 2022 de Digitale Express check-in verder uit te rollen binnen de Emil Frey dealerbedrijven.
>>Youtube link – Video Express check-in zuil<<